Általános Szerződési Feltételek

I. Bevezetés

Az Általános Szállodai Szerződéses Feltételek (továbbiakban ÁSZF) azt a szerződéses tartalmat foglalják össze, melyek alapján a V19 Apartman Apartmanázat működtető V19 Apartman Kft (székhely 1136 Budapest Hegedűs Gyula u.9. fsz.4)., a továbbiakban: Szolgáltató) elszállásolási szerződést köt Vendégeivel.

Egyedi feltételek nem képezik részét a jelen ÁSZF-nek, de nem zárják ki külön, speciális megállapodások megkötését utazásközvetítőkkel, szervezőkkel, esetenként más-más, az adott üzletnek megfelelő feltételekkel.

II. Szerződő felek

  1. A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat a Vendég veszi igénybe. Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég közvetlenül a Szolgáltatónak adja le, úgy a Vendég lesz a Szerződő fél. A Szolgáltató és a Vendég együttesen, amennyiben a feltételek teljesülnek, szerződéses felekké válnak (továbbiakban: Szerződő Felek).
  2. Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég megbízásából egy harmadik személy (továbbiakban Közvetítő) adja le a Szolgáltatónak, az együttműködés feltételeit a Szolgáltató és a Közvetítő közötti megállapodás szabályozza. Ebben az esetben a Szolgáltató nem köteles vizsgálni, hogy a harmadik személy jogszerűen képviseli-e a Vendéget.

III. A szolgáltatás igénybevételének módja és feltételei

  1. A Vendég szóbeli vagy írásbeli ajánlatkérésére a Szolgáltató minden esetben írásbeli ajánlatot küld.
  2. A Szerződés kizárólag a Vendég írásban leadott foglalásának a Szolgáltató általi írásban megküldött visszaigazolásával jön létre, és így írásban megkötött Szerződésnek minősül.
  3. Szóban leadott foglalás, megállapodás, módosítás, vagy annak a Szolgáltató általi szóbeli visszaigazolása nem minősül szerződésnek.
  4. A szállás-szolgáltatás igénybevételéről szóló Szerződés meghatározott időtartamra szól.
  5. Ha a Vendég a meghatározott időtartam lejárta előtt véglegesen elhagyja a szálláshelyet, a Szolgáltató jogosult a Szerződésben kikötött szolgáltatás teljes ellenértékére. A lejárati idő előtt megüresedett szállást a Szolgáltató jogosult újra értékesíteni.
  6. A szállás-szolgáltatás igénybevételének Vendég által kezdeményezett meghosszabbításához a Szolgáltató előzetes hozzájárulása szükséges. Ebben az esetben a Szolgáltató kikötheti a már teljesített szolgáltatás díjának megtérítését.
  7. A szállás-szolgáltatás igénybevételének feltétele, hogy a Vendégek személyazonosságukat a törvényes előírásoknak megfelelően, a szoba elfoglalása előtt igazolják. A szálláshelyen bejelentés nélkül senki sem lakhat.
  8. A Szerződés módosításához és/vagy kiegészítéséhez a Felek által aláírt írásbeli megállapodás szükséges.

IV. Digitális okmányolvasó és VIZA rendszer

A hatályos törvény értelmében a bejelentkezés és szobaelfoglalás feltétele a szálláshely-szolgáltatást igénybevevő személyek személyes adatait igazoló fényképes igazolvány (személyi igazolvány, kártyaformájú vezetői engedély vagy útlevél) digitális okmányszkennerrel való rögzítése a Vendégem alkalmazásban. Minden vendég azonosítására szükséges beszkennelni a fényképes okmányt csecsemők és gyermekek esetében is.

A hatályos jogszabály szerint – amennyiben a vendég nem adja szkenneli a személyi azonosítására szolgáló okmányt, abban az esetben – a Szolgáktató a szálláshely-szolgáltatást megtagadja. A Vendég Információs Zárt Adatbázis (VIZA) rendszerbe történő adattovábbításra a szálloda 2021. szeptember 1-jétől köteles.

A jogszabály alapján megtagadott tartózkodás esetén a szálláshely jogosult a foglalási visszaigazolásban szereplő előleget a lemondási feltételek szerint meghatározott módon felszámolni.

V. Az elszállásolás kezdete és vége

  1. A szobákat az érkezés napján 15.00 órától biztosítjuk, a korábbi érkezésre előzetes egyeztetés és visszaigazolást követően van lehetőség.
  2. A Szolgáltatónak abban az esetben, ha a Vendég nem jelenik meg a megállapodás szerinti nap 16.00 óráig, joga van arra, hogy visszalépjen a szerződéstől kivéve, ha későbbi érkezési időpont került kikötésre.
  3. A szállást a távozás napján legkésőbb 10.00 óráig köteles a Vendég elhagyni. A foglaltságtól függően Szolgáltató lehetőséget biztosíthat a későbbi szálláshely elhagyásra.

VI. Az elszállásolás meghosszabbítása

  1. A tartózkodás Vendég általi meghosszabbításához a Szolgáltató előzetes hozzájárulása szükséges.
  2. Amennyiben a Vendég a szobáját a bejelentkezéskor a távozás napjaként feltüntetett napon 10.00 óráig nem üríti ki és a tartózkodás meghosszabbításához a Szolgáltató előzetesen nem járult hozzá, úgy a Szolgáltató jogosult a szobaárat egy további napra is kiszámlázni és ezzel egyidejűleg a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége is megszűnik.

VII. Árak

  1. A szálláshely mindenkori listaárai a Szolgáltató weboldalán, folyamatosan frissítve megtalálhatóak.
  2. A Szolgáltató a meghirdetett árait előzetes bejelentés nélkül (például: csomagárak vagy egyéb kedvezmények okán) megváltoztathatja. Amennyiben a Vendég szállást foglalt és azt a Szolgáltató írásban visszaigazolta, úgy ezen a szállásáron a Szolgáltató már nem változtathat.
  3. Az árak közlésekor a Szolgáltató megjelöli az árak adótartalmának (ÁFA, IFA) ajánlattételkor érvényes, törvény által szabályozott mértékét. A közzétett árak tartalmazzák a törvényben előírt ÁFA-t, azonban nem tartalmazzák az idegenforgalmi adót. Az idegenforgalmi adót minden esetben külön kell fizetni. A meghirdetett árak nem tartalmazzák a helyszínen igénybe vehető egyéb szolgáltatások díját.
  4. Az árak a foglalási visszaigazolás szerint fizetendők, kivéve, ha a Vendég eltérő szolgáltatást vesz igénybe a foglalási visszaigazolásban foglaltaktól.

VIII. Kedvezmények

  1. A Szolgáltató aktuális kedvezményeit és akcióit weboldalán teszi közzé.
  2. A meghirdetett kedvezmények mindig egyénileg értelmezendők, egy foglaláshoz több kedvezmény nem kapcsolható.
  3. A kedvezmények kizárólag közvetlen foglalás esetén érvényesíthetők.

IX. Lemondási feltételek

  1. Amennyiben a Szolgáltató ajánlatában más feltétel nem került meghatározásra, a foglalás lemondása az érkezést megelőző 14 nappal kötbérmentes. Érkezést megelőző 14 napon belüli lemondás esetén a kötbér mértéke a foglalási érték 50%-a. Az érkezést megelőző 7 napon belüli lemondás esetén a kötbér mértéke a foglalási érték 100%-a.
  2. A Szolgáltató az ajánlatában a fentiektől eltérő lemondási feltételeket is meghatározhat, mely esetben a Szolgáltató ajánlatában szereplő feltételek az irányadóak.
  3. Amennyiben a Vendég a tartózkodása alatt úgy dönt, hogy a lefoglalt szálláshelyet idő előtt elhagyja, a Szolgáltató nem köteles a le nem töltött éjszakák árát visszatéríteni.

X. Fizetés módja, garancia

  1. A Szolgáltató az alábbi fizetési módokat biztosítja: készpénz, bankkártya (Visa, Mastercard), SZÉP kártya, illetve banki átutalás (előre utalás esetén). A Vendég az aktuális fizetési módokat az ajánlatkéréskor érdeklődheti meg, illetve a szálláshely weboldalán tájékozódhat.
  2. Banki átutalás esetén az előleg vagy a teljes összeg megfizetését a Szolgáltató a foglalás visszaigazolásában határozza meg.
  3. Amennyiben az ajánlat másként nem rendelkezik, a Szolgáltató a teljes részvételi díjat legkésőbb a megérkezéskor kéri kiegyenlíteni. A helyszínen egyéb szolgáltatások igénybevétele esetén a költségeket a távozáskor szükséges rendezni.
  4. A Vendég az előleg megfizetésének elmaradása esetén nem jogosult a szálláshely elfoglalására.

XI. A szerződés teljesítésének elutasítása, megszűnése

  1. A Szolgáltató jogosult a szerződés teljesítését felmondani az alábbi esetekben:
    • a Vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésére bocsátott szálláshelyet vagy az ott található berendezési tárgyakat
    • a Vendég súlyosan megsérti a szálláshely házirendjét
    • a Vendég tisztességtelen, törvénytelen magatartást tanúsít
    • a Vendég vagyontárgyakat rongál vagy eltulajdonít
    • a Vendég bármely, az elszállásolással kapcsolatos díjfizetési kötelezettségének határidőre nem tesz eleget
    • természeti katasztrófa, járványhelyzet vagy egyéb vis major esetén a Szolgáltató nem tudja a szerződésben foglaltakat teljesíteni
  2. A Szolgáltató jogosult a szerződéstől elállni, amennyiben a vendég nem a szerződésben foglalt időpontban érkezik, vagy amennyiben a vendég az előleget a szerződésben megadott határidőig nem fizeti meg.
  3. Mindkét fél jogosult a szerződés azonnali hatályú felmondására, ha a másik fél súlyosan megszegi a szerződésben foglalt kötelezettségeit.

XII. A vendég jogai

  1. A vendég jogosult a szerződésben megrendelt szolgáltatások teljes körű igénybevételére.
  2. A vendég jogosult a szálláshely használata során fellépő problémák rendezését a szálláshely személyzetétől kérni.
  3. A vendég jogosult panaszt tenni, ha a szálláshely szolgáltatásai nem felelnek meg a szerződésben foglaltaknak.

XIII. A vendég kötelezettségei

  1. A vendég köteles a szálláshely házirendjét betartani.
  2. A vendég köteles a szálláshely berendezéseit és eszközeit rendeltetésszerűen használni.
  3. A vendég köteles a szálláshelyen okozott károkat megtéríteni.

XIV. A szolgáltató jogai

  1. A Szolgáltató jogosult a vendégek érkezése előtt, közben és távozás után a szálláshely állapotát ellenőrizni.
  2. A Szolgáltató jogosult a vendégek által okozott károk megtérítésére.

XV. A szolgáltató kötelezettségei

  1. A Szolgáltató köteles a szerződésben foglalt szolgáltatásokat a vendég számára biztosítani.
  2. A Szolgáltató köteles a vendég panaszait kezelni és a problémák megoldásában közreműködni.

XVI. Adatvédelem

A Szolgáltató az adatkezelés során a mindenkor hatályos adatvédelmi jogszabályoknak megfelelően jár el. Az adatkezelési szabályzat a szálláshely weboldalán elérhető.

XVII. Vegyes rendelkezések

  1. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Ptk., valamint a szálláshely-szolgáltatásokra vonatkozó jogszabályok rendelkezései az irányadóak.
  2. Az esetleges vitás kérdéseket a felek megkísérlik békés úton rendezni. Amennyiben ez nem vezet eredményre, úgy a vitás kérdések eldöntésére a Szolgáltató székhelye szerinti bíróság illetékes.